wtorek, 4 września 2012

Śmierdząca sałatka

Kolejny przepis na sałatkę, który odkryłam szykując imprezę urodzinową mojego męża. Pamiętając o pysznościach, którymi zajadałam się u koleżanki odnalazłam przepis, który można dowolnie urozmaicać. 

Ze względu na ser pleśniowy sałatka troszkę śmierdzi, ale gwarantuję, że jest pyszna.

Składniki:
- mix sałatkowy z Biedronki, bądź sałata lodowa,
- ok. 140g sera pleśniowego
- suszona żurawina,
- ok. 100g orzeszków ziemnych niesolonych,
- ok. 250g pomidorków cherry,
- sos sałatkowy winegret francuski od Knorra lub własnej roboty

Składniki na sos winegret:
- łyżka soku z cytryny,
- 4 łyżki oliwy,
- 1 łyżeczka musztardy,
- sól i pieprz.

Przygotowanie:
Mix sałatkowy wrzucamy do miski, bądź myjemy sałatę lodową, drobimy ją na małe listki i czynimy to samo. Rozdrabniamy ser pleśniowy. Pomidorki cherry kroimy na połówki, bądź ćwiartki- jak kto woli. Dorzucamy garść suszonej żurawiny, bądź więcej (jak kto woli). Tę samą czynność powtarzamy z orzeszkami ziemnymi- jeżeli zakupimy nieprażone możemy je doprażyć na patelni. Polewamy sosem sałatkowym, który przygotowujemy wedle wskazówek na opakowaniu, bądź mieszamy sok z cytryny, oliwę i musztardę wraz z przyprawami, które daje nam nasz własny sos. Całą sałatkę bardzo ładnie ze sobą mieszamy, aby sos oblał wszystkie składniki. Podajemy wraz z chlebkiem pełnoziarnistym- ja podaję z chlebem drwala z Lidla.

Smacznego!

Czas przygotowania: 20 minut
Koszt: ok. 20zł
Poziom trudności: banalne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz